Eh?

Jag smsade Blixtens ägare igår kväll, nåt i stil med att jag hade funderat och kommit fram till att Blixten nog inte var rätt typ av häst för mig, tack ändå. Såg svaret imorse och konstaterade att Blixtens ägare tog detta som nån form av personlig förolämpning mot sin häst. "Så synd! Men alla gillar ju inte hästar med bra påskjut o god framåtbjudning, många vill ju kunna driva på mer, så det blir mer träning för kroppen att rida." Eh? Mitt ideal är ett halvblodssto med temperament...Blixten är en kallblodsvalack. Jag kan inte tro att han på nåt sätt skulle bete sig som nåt annat än en kallblodsvalack, oavsett hur välriden och pigg han är... Jag försöker visa lite vanligt hyfs och avboka med god framförhållning, och inte ta upp hennes tid med en uppsats om varför jag avbokar. Men nu är jag ju glad att jag gjorde det så jag inte behöver ha med människan att göra. Har inte heller svarat på hennes sms, finns ingen anledning att tjafsa om hon vill vara grinig.
 
Och ja, jag börjar lessna lite på underliga människor med häst, om det inte framgått... Idag ska jag dock rida med Linda och diskutera smarta lösningar. På Lady, som jag vet var jag har. Sen ska jag i och för sig på en provridning ikväll också, men vi får hoppas att det är nåt vettigt.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fast det finns väl inga normala hästmänniskor heller, det gäller bara att hitta nån som är konstig på rätt vis :D

Svar: Jo...fast nån måtta får det väl ändå vara...
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-16 @ 10:19:00
Postat av: camilla

Berätta berätta berätta vill oxå veta alla smarta lösningar!!!! =D

Svar: Vi ska mäta och räkna lite först :P
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-16 @ 11:06:02
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0