Dressyrträning

Orkade inte uppdatera igår kväll när jag kom hem, var helt slut...
 
Det blev dressyrträning istället för hoppning denna gång också. Vi hann rida fram lite själva innan tränaren kom, och sen fortsatte vid med liknande arbete som förra gången. Volter och åttvolter, flytta ett par steg sidvärtes på volten inåt och utåt. Skänkelvikning i trav.
 
Lady var jättefin i början, men sen vet jag inte om hon blev trött eller jag blev trött eller vi bara blev osynkade för sen gick det inte alls en stund. Så vår tränare blev envis och vi fick jobba på, bl a med små volter och t.o.m lite förvänd galopp som vi inte alls jobbat med tidigare.
Lady är så himla  följsam och mjuk i höger varv, men i vänster vill det sig inte alls och man märker hur oliksidig hon är. Det ser man även efteråt på hur hon svettats. Nåja, vi fick henne hyfsat loss till slut i alla fall. Men vi var nog båda rätt trötta efter det. Kallt var det också.
 
Jag känner att jag rider Lady lite för lite nu när vi är nere på 3-4 gånger i veckan istället för 4-5. En vecka hit eller dit är ju inget, men nu börjar det bli lite mer långvarit. Tyvärr får ju hon stå tillbaka nu när jag haft mycket annat, dessutom blir hon inte lika gymnasticerad när man mest rider på grusväg och knappt i skogen alls. Ska se om vi kan komma ut i skogen i helgen nu när deet torkat upp lite hjälpligt och kanske är lite frost i backen på sina ställen.

Kommentarer
Postat av: camilla

Segis!!!!

Svar: :P
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-12 @ 16:06:41
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0