Dressyr

Vi var lite osäkra på om det skulle bli nån träning idag, med skicket på banan etc. Men det blev det, dock ingen hoppning.
 
Ritten ner till banan började fint med att Lady var superstissig och jag hann bara rida en kort bit så kände jag att pannlampan gled i väg och jag tänkte att nu bär det i väg. Men man skulle kunna tro att jag kastar lampor på Ladys rumpa varje dag för hon brydde sig inte mer än att hon stelnade till precis när den landade.
 
Vi gjorde inga konstiga övningar på dagens träning, utan det var stora volter, små volter, flytta mellan de olika voltspåren, övergångar, ställa utåt, ställa inåt. Sen red jag utan stigbyglar en bra stund också, det kommer kännas imorgon. Det gick ovanligt bra, sen om det var för att Lady gick så otroligt fint, eller att jag satt så bra, eller att jag hade helskodda ridbyxor för en gångs skull...
 
Hela passet gick riktigt bra, det var lite motigt och skuttigt första minutrarna men sen bara lossnade allt. Härliga häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0