Brrr

Jag började med att bli förvirrad för att hästarna hade bytt hage. Konstaterade även att området kring grinden är fullständigt livsfarligt eftersom det nu finns frusna knölar och blöta lerhål om vartannat. Fick i alla fall med mig Lady in. Hon hade fått ett nytt vintertäcke nu. Tyvärr gav jag henne en rejäl stöt när jag skulle klä av henne, så hon hoppade till och såg mycket upprörd ut. Kände mig väldigt elak. Så det var kanske inte så konstigt att hon var grinig att borsta. Ärligt talat så är det nog mest att hon är kittlig, piggborsten brukar gå hyfsat men ju mjukare borste desto värre.
 
Bestämde mig för att det var för kallt för att rida. Termometern visade på -15. I vanliga fall brukar jag rida ändå, man får klä på sig ordentligt bara. För kallt för att rida är det bara när bilen vägrar starta så man inte kan ta sig till stallet... Men med mina stackars luftvägar tänkte jag vara lite försiktig just nu. Så vi höll oss i stallet, där temperaturen låg runt nollan. Stallet är isolerat och är det så här kallt får en värmefläkt vara i gång. Det är för oss människor, inte för hästarna, och för att vattnet inte ska frysa så lätt.
 
Nåja, det blev avborstning och lite stretch. Eftersom vår torv köps in pallvis så har vi numera tompallar att leka med, eller i alla fall en såhär långt. Givetvis tog jag chansen att testa med Lady. Hon var lite fundersam först, men bara hon fattade vad jag ville klev hon glatt upp och ner, stod stilla på och backade upp på pallen. Tyvärr tänkte jag inte på att ta några kort! Men det fick faktiskt ännu bättre än jag förväntat mig, trodde hon kanske skulle tveka lite mer och det där med att backa upp kändes också lite avancerat.
 
När vi jobbat en stund med detta tyckte jag att det räckte och att hon skulle få gå ut och äta middag med de andra. Försökte passa in täcket lite bättre, det hade glidit bakåt tidigare så det kändes som en bra idé.
 
Ni får hålla till godo med en gammal (och stulen :P) bild på Misty eftersom jag är så dålig på att komma ihåg att fota.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0