Back to life...

Idag bestämde jag mig för att jag varit sjuk länge nog, så jag åkte ut till Lady. Efter de senaste dagarnas snöfall bestämde jag att det vore en bra idé att brodda, så det var bara att vända upp och ner på halva stallet för att hitta lämpliga verktyg... Jag hatar att brodda, speciellt när hålen är slitna och igenproppade. Men det gick. Våra hästar brukar ha fyra brodd och snösulor om de är skodda, och de brukar få ha brodden även i hagen. Eftersom Lady ska skos om nån vecka har hon nu traktbrodd och inga sulor.
 
 
Lady var faktiskt inte alls särkilt lik en krokodil idag. Hon tyckte nog det var skönt att bli borstad efter tre veckor utan... Och så utnyttjade hon att Camilla ringde och distraherade mig genom att försöka stjäla morotsbitar. Jag var populär idag, Linda smsade dessutom och undrade om vi inte borde rida ihop. 
 
Vi sicksackade oss nerför uppfarten i sedvanlig stil. Detta är alltså den lugna Lady. För några år sen var det standard att trava den sträckan för att slippa bråka, men nu brukar vi takta lite istället. Red i väg till Linda, där vi fick vänta lite eftersom det tagit lite tid för henne att brodda Stato. Det var lite kyligt, så jag satte mig innanför stalldörren med Lady utanför, tyglarna i dörrspringan (don't try this at home kids!). Lady stod och försökte spana in på oss stackarn.
 
Det blev en liten lagom runda med mest skritt och lite trav. Det blev en hel del snöklumpar i hovarna trots att snön var av bra kvalitet. Men det räcker liksom inte när det är lera under, då får man klumpar av lerblandad snö istället. Men vi klarade oss helskinnade.
 
 
Lady var faktiskt riktigt lugn med tanke på att hon inte gått nånting nu. Undvek hennes slingrande och stretande som hon brukar köra med också, men det var mest för att vi bara lullade runt och inte försökte jobba desto mer.
 
Överlag en alldeles lagom dag! Lady fick gå ut utan täcke efteråt, känns inte som ett ofodrat regntäcke gör så stor nytta nu. Eventuellt skulle ett nytt vintertäcke inhandlas, om nu den sk rysskylan tänker slå till kanske det är bra. Nu är tanken att köra på som vanligt ett tag med Lady.

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Vad skönt för dig (och Lady) att du tillfrisknat nu. Det är ju riktigt mysigt att rida när den första snön fallit, tycker jag. Världen blir plötsligt så fin och vacker.

Svar: Ja hon verkade faktiskt nöjd med att jag var där. Jag tycker rätt bra om vintern, men det gäller ju att man har rätt kläder och utrustning för den, annars blir det svårt.
ryttarenjenny.blogg.se

2012-12-03 @ 11:05:25
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: camilla

Super snygg bild på Linda =D

Svar: Jag har ett par till som såg rätt galna ut :)
ryttarenjenny.blogg.se

2012-12-04 @ 09:58:01
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0