Lördag; skuttövningar

Började morgonen med en del fix med vinterhagen, det gick väl hyfsat, som vanligt såg jag ut som jag krupit genom ett träsk plus att jag råkade drämma en tång på knäskålen. Klant. Vi har en del kvar att göra, men förhoppningsvis blir vi klara snart.
 
När vi tyckte att vi jobbat klart drog Linda och jag ner till ridbanan med Timra och Misty, och såklart Nori på släp. Byggde upp en liten serie med varannan bom, varannan hinder på ena kortsidan och så löshoppade vi. Det var första gången för Timra, men hon förstod snart vad det gick ut på. Misty var försiktig men taggad, det blev en del bocksprång när hon kom ut på långsidan efter serien och hon var mer svårfångad mellan varven den här gången. Men båda skötte sig bra. Hindren höjde vi inte mer än till 50, syftet var ju mer att de skulle få tänka och hålla ordning på benen.
 
Nori fick också röra på sig, medan vi byggde fram blev hon jagad runt ridbanan av katten som bor där. När hon tog skydd hos Linda satte sig katten en bit bort och vaktade. Tuff kisse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0