Måndag; fortsättning på snyggridning

Jag hade bokat in att rida med Merita. När vi kom till stallet hade hon glömt sin pannlampa och diskussion om vart vi skulle rida uppstod, då Merita inte är så mycket för att rida ut i mörker, så jag passade på att retas lite. Hon kom med några (i mina ögon ganska lama) argument mot, som jag viftade undan (med mina mycket träffsäkra och väl underbyggda argument för), varpå Merita fick en lätt desperat ton och jag tyckte okej då, vi rider till banan. Tur stt inte jag är mörkrädd nuförtiden.
 
Misty var en snäll och samarbetsvillig häst som jobbade på. Började med volter och fortsatte med övergångar och halter och det gick riktigt bra. När hon började bli trött fick jag den där känslan av att hon funderade på att parkera sig i ett hörn och vägra röra på sig, så det var väl en miss från min sida att inte känna av henne bättre där, men med skrittpaus kunde vi avsluta med att trava av snyggt utan protester. Misty fick gott om beröm av Merita för att hon såg så trevlig ut, det känns ju alltid bra. 
 
Inte hittade vi några monster i mörkret heller, fastän Misty gjorde sitt bästa för att spana efter dem åt Merita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0