Pickaboo! says Mistymoo

Tog in Misty en stund för att torka, det var hon såklart inte alls särkilt road av. Men jag tänkte att hon kunde vara hjälpligt presentabel i alla fall, då vårt första offer var på ingående. En eventuell medryttare skulle alltså komma och träffa oss och provrida lite kort. Det var en trevlig tjej, verkade vettig när vi pratade och så. Däremot gick provridningen sådär, hon fick rida runt i sommarhagen och Misty tyckte det var ganska onödigt att inte utnyttja fältets möjligheter till att springa fort och steppade omkring så tjejen blev nervös.
 
Jag har lite svårt att bestämma mig för om det är bäst att visa Mistys dåliga sidor först, och resten sen om de fortfarande är intresserade, eller om man ska låta dem göra nåt "snällare" på första provridningen. Jag vet ju att den här aktiviteten inte hör till Mistys favoriter, samtidigt vill jag inte ha en ryttare som blir nervös när Misty taggar till, för det händer trots allt ibland även på den lugnaste skrittrundan. Hur som helst så var det här inte rätt matchning, vi ska ha en person med mer skinn på näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0