Onsdag; Misty på menyn

Dagens ridtur innehöll en hel del utmaningar. Det blåste, vilket inte var ett så stort problem, då och då blev Misty skeptisk bara. Vi såg en massa rådjur, varav två hoppade upp framför näsan på oss, men det var inga problem alls. Inte heller den lilla älgen, hade jag inte råkat titta åt rätt håll hade jag missat den helt, Misty tittade men brydde sig inte. Däremot höll vi på att bli uppätna av galna kossor. 
 
 
Vi skulle gå en smal traktorväg mellan två hagar, inga marginaler alltså. Jag upptäckte kossor i den ena hagen och bestämde mig för att hoppa av och leda eftersom vi bara sett kossor på håll tidigare. Vi började gå, men dessa oberäkneliga varelser blev nyfikna på oss och började trava mot oss. Inte Mistys kopp te... Så jag jobbade för att hålla nere tempot så jag skulle hänga med, samt inte bli påtrampad när hon svingade sig omkring i änden på tyglarna, till kossornas förtjusning. Stannade bortom hagen och andades en stund, och gjorde sen enkla ledövningar tills Misty kunde vistas inom synhåll av kossorna och fokusera på mig. Då tog vi en annan väg och fortsatte vår ridtur, utan fler missöden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0