Lördag; lång dag

Igår var jag först i stallet, så jag stod och myste med Misty en stund. Kliade henne men hon nådde inte att klia tillbaka så jag sträckte ut handenså fick hon klia mig i handflatan med överläppen, jättesöt var hon.
 
Vi byggde staket i sommarhagen, så nu kan vi släppa dem efter avmaskningen. Vi valde såklart helt rätt dag med 30 graders värme för detta jobb.
 
När vi byggt klart tog Linda och jag en ridtur ner till ridbanan. Där började jag med att få till en aktiv skritt, och så några stora volter. Nästa steg var skänkelvikningar åtföljt av övergångar skitt-trav, sen skritta över bom och mindre volter runt hindren. Avslutade med att trava ett kryss i cavalettihöjd. Misty var fokuserad och reglerbar, så jag blev riktigt nöjd med passet även om det var kort. Dessutom skötte hon sig exemplariskt även när Timra var övertaggad och låtsades bli rädd för allt och inget.
 
Efter ridturen hämtade vi hö, så nu har jag premiärkört med släp. Framåt går ju bra, men backa är värre, tur jag hade Linda som kunde stå bredvid och skrika lite. Nu ska hästarna i alla fall få hö istället för ensilage, har räknat en vecka till i vinterhagen och så lär de få lite vid sidan om första dagarna på betet också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0