Hamsterponnyn

Igår tog vi en liten promenad, och sen spolade jag ur munnen på Misty. Det var lite meckigt innan jag hade rätt redskap och började få in tekniken. Först hällde jag bara vatten ur flaska för att skölja ur och se, men det kändes som om det behövde spolas lite mer ordentligt då det verkar fastna en del mat i såret i läppen. Provade vattenslangen, men det blev för klumpigt. Misty hade inget emot att flappa runt med läpparna i vattenstrålen, men att sikta in i munnen gick mindre bra. Men Linda hade en liten plastspruta i sina gömmor, och med den gick det bättre. Misty var skeptisk först, men med lite övertalning gick det. Såren ser ändå bra ut, aningen svullet ännu och hon ligger normalt i temp och är pigg. Vill att svullnaden ska gå ner innan jag rider, det får ju bli bettlöst på sidepullet men det ger ju ändå ett visst tryck på kinden så det känns onödigt att göra det för tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0