Söndag; knuff

Dagen började med viss förvirring, jag hade plockat in Misty och Tessan kom för att köra in en ny bal så de andra fick komma in också. Sen fick stackars Misty bli kvar när de andra gick ut igen. Men hon lugnade ner sig väldigt snabbt när hon märkte att vi bara skulle fortsätta med vårt.
 
Vi provade julklappar, bilden blev väldigt dålig men det är lila benskydd till alla fyra, mycket tjusigt.
 
Efter allt detta kom vi till slut ut, för en stund långtygling. Det gick bra idag, det känns som att bitarna börjar falla på plats. Vi gjorde en nästintill perfekt volt i vänster varv, och en bra volt i höger varv. De andra volterna var som vanligt. Öppna gick bra åt båda hållen, testade även skänkelvikning. Den sistnämnda vet jag inte hur det är meningen att man ska göra, men jag använde den där hjälpen som inte andra använder tydligen. Man ska alltså egentligen inte knuffa hästen. Fast jag knuffade väldigt lätt, så då måste det ju vara okej. 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Nu är clownen här igen :S

så länge hon inte välter är det lugnt tror jag ^^ Du ska också använda kroppsspråket på samma sätt som uppsuttet har jag uppfattat. Och så jobba med de olika tygeltagen då. Låter väl busenkelt ^^

Svar: Haha!

Ja det finns det nog ingen större risk för :P Enkelt vet jag väl inte, men jag testar mig fram och ser vad som funkar. Jag använder ju knuffhjälpen i övrigt också så hon förstår ju den i alla fall.
ryttarenjenny.blogg.se

2014-01-06 @ 15:03:01
Postat av: Mia

Ååååh! Var har du köpt de lila skydden? :D

Svar: Fick dem i julklapp, så jag vet inte var de finns... Men om du går in på http://bbqridtravare.blogg.se så kan du fråga Camilla som gav dem till mig :)
ryttarenjenny.blogg.se

2014-01-15 @ 15:50:32
URL: http://miaragnarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0