Tisdag; miljöträning

Idag började jag med att plocka av Mistys ena sko. Tyckte den var något lös igår, men inte såpass att jag ville börja röra den när hovslagaren snart kommer. Nu kändes den däremot inte okej att lämna längre så jag vet inte riktigt vad hon gjort. Det är förresten prick 6 veckor sen hon skoddes sist om jag räknat rätt.
 
Sen gick vi ner till fältet, försökte titta på hur hon gick den biten vi gick på grusvägen, men det var inte lätt att se nåt alls. Jobbade med att flytta, stanna etc. Först var hon inte helt fokuserad, men det blev snabbt bättre.
 
Tillbaka i stallet fick vi först testa vår stretchrutin med störningar, Lindas pappa slamrade runt utanför. Det gick faktiskt riktigt bra, hon slappnar inte av helt men hon har slutat försöka snurra runt eller rycka åt sig fötterna så fort det inte är helt lugnt runtomkring. Sen blev det ordentlig miljöträning medan jag borstade och grejade, då han började tvätta cyklar med högtryck. Misty tog det ändå ganska sansat, nöjde sig med att fnysa. Dock återföll hon i att tycka att sprayflaskan var ondskefull och att jag försökte döda henne, lite för mycket på en gång där.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror på henne den försökte säkert döda henne

Svar: Givetvis, jag böt ut flugsprayen i flaskan mot syra!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-09-04 @ 08:38:01
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0