Klurigt

Det blev en kort ridtur idag. Började med att checka av start och stopp på volten nåt varv. Red sen till sjön en runda. Tog bortre vägen ut från stallplan för att inte riskera en diskussion genom att passera precis vid hagen.
 
Gjorde stopp- och startövningar hela tiden och hon skötte sig riktigt bra bortsett från en del taktande, tills vi kom tillbaka till vägskälet hemåt. Då prövade hon några av sina mer kreativa varianter så vi sicksackade sakta hemåt.
 
 
Gick in på volten igen och tragglade en stund, vilket inte var några problem alls. Till sist fick hon skritta av genom att jag promenerade med henne en bit bort och sen red tillbaka till stallet.
 
Jag har klurat lite och tror jag ska prova det några gånger, att sitta av och gå en del under ridturerna och även göra flera korta turer, för att hon inte ska hinna varva upp. Och då kan jag även trava mer uppsuttet om hon får pusta emellan, då trav verkar funka lite bättre än skritt.
 
Dagens miljöträning bestod i att jag petade på henne med en hink och hängde den på hennes upplyfta framfot. Det funkade bra så länge den inte skramlade.
 
Glömde bort att hon skulle få beta gräs idag, och när jag kom på det ville jag inte släpa ut henne igen så det fick vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0