Uteritt med Misty!

Igår visade sig hästarna från sin bästa sida när Anne, Ladys ägare följde med mig för att titta på Misty. Jag hann bara säga att de är snälla och att det är okej att gå in i hagen, när det kom en fyrhjuling längs vägen och Stato tog det som en ursäkt för att dra världens bockrepa som de andra givetvis hängde med på... De lugnade sig i alla fall efter en stund så Misty kunde få höra hur söt hon är igen.
 
Sen blev det faktiskt en liten uteritt för Misty och mig, vi fick sällskap av Linda och Timra. Vi pulsade i snön på fälten och Misty skötte sig riktigt bra. Hon blev lite uppspelt när vi mötte en skidåkare med hund, och när vi närmade oss en hage med busiga hästar, men nöjde sig med att dansa nåt steg och frusta. 
 
Jag får tänka en hel del när jag sitter på Misty, eftersom hon inte alltid förstår vad jag menar måste jag försöka hitta det som funkar. Det som funkar är röstkommandon, ledande tygeltag och i viss mån vikthjälper. Men vi har mycket att jobba med innan styrningen är riktigt bra också, märkte jag i synnerhet när hon prompt ville gå i skidspåren. Eventuellt får jag även testa fästa tyglarna annorlunda, red alltså på repgrimman nu.
 
Efteråt var Misty lite svettig och ganska trött, men hon verkade nöjd hela turen och när vi kom hem. Nu får det bli nån dag med repetition av longering och så, då vi har gjort mycket nytt på sistone.
 
Misty undrar varför Stato får mer uppmärksamhet än henne...
 
Misty penntroll!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Skoj att det gick så bra det med! Hon har nog insett att du inte tänker leda henne i döden tror jag :P

Svar: Haha, de tär ju ett sätt att uttrycka det :P Det skadade väl inte att Stato såg till att hon fick springa av sig lite innan heller.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-24 @ 12:26:12
Postat av: Johanna Åberg

Tjoho! :)

2013-02-24 @ 15:47:10
URL: http://hundarnaochjag.wordpress.com
Postat av: Camilla Danielsson

Vad roligt =D... Mkt att jobba med men nu är du på ryggen =)

2013-02-24 @ 18:12:54
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0