Fredag; check

Misty hade haft spadag utan mig... Eller försökt kamouflera sig kanske, ser ni vad som är stenar och vad som är Mistyrumpa kanske?
 
 
Det positiva var att hon nu äntligen hade all man på samma sida, t.o.m den avkliade delen som brukar stå rakt upp!
 
 
Tydligen hade hon inte fått nån mat aaalls, för hon försökte äta upp min ryktpåse...
 
 
Jag gav upp och tog ut henne på volten. Löslongerade såpass att jag fick se henne i skritt och trav åt båda hållen. Skritten ser bra ut, men emellanåt ser hon fortfarande stel ut i traven. Några Mistypip blev det också. Övergick till att leka lite Följa John istället, vilket verkade vara mer i frökens smak.
 
Sen satte jag mig i ett hörn och försökte klura på vad man kan göra med en presenning eller två, medan Misty fick trimma gräset. Jag tror hon lägger sin röst för Dagens aktivitet på detta faktiskt.
 
 
Avslutade med en promenad där jag fick hindra henne från att kallblodigt stampa på en liten groda. Jättesöt var den!
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Men lera ska ju faktiskt vara himla fuktgivande eller nåt ^^ Den där manen ser faktiskt lite vild och ovårdad ut, vet inte vad det är för grungerufs hon jobbar på där..

Svar: Men den ligger på rätt sida! :P Det är så man gör alltså, tynger ner den med lera och äckel.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-08-09 @ 19:21:39
Postat av: Heidi

Tydligen. Förresten så hänger det vilken sida manen hänger på ihop med vilken som är hästens starka sida. Jag tyckte det var lite intressant, lärde jag mig på kursen.

Svar: Du menar att Misty är starkast i vänster mule, jämnstark i halsen, starkast i höger kropp och jämnstark i baken :D Men jag inser att jag måste snedrida mer om jag ska manen på en sida med andra ord.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-08-09 @ 20:40:31
Postat av: Heidi

Haha! Ska erkänns att jag inte kommer ihåg hundra men kanske inte riktigt så ändå ;) Linda hade en lång utsmyckad utläggning om det och manen var bara ett sidospår så jag hann inte lägga allt på minnet :P

Svar: Jo jag har nog hört själva konceptet förut också, även om det sällan brukar följa med motiveringar till hur det funkar. Men varför inte.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-08-10 @ 07:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0