Dressyrträning

Det blev dressyrträning idag istället för hoppning, eftersom banan var blöt och det var mörkt och dimmigt. Lady har känts stel och tungriden på sistone, och jag hade inte så stora förhoppningar. Grinig i stallet var hon också. Men jag måste gjort nåt rätt, för efter att ha testat lite travskuttande gav hon med sig och vi behövde bara värma upp lite så flöt allt på hur fint som helst. I höger varv bara gled vi runt och kände oss snygga (det är så man vet att det går bra). Vänster varv är lite svårare, men även där gick det hyfsat från början och riktigt bra på slutet. Kände även att det var nyttigt för henne att bara få rulla på i galopp några varv innan vi började jobba med den. Och så fick jag en sån kommentar som jag känner är så självklar - se så bra det går när du sitter ordentligt! Jamen det är klart det gör. Gör jag rätt gör hon (oftast) rätt också.
 
På vägen hem var det knappt att man såg vägen, så mycket dimma var det. Och alla våra grejer var fulla med sand och lera, så det var bara att köra nästan allt under vattenkranen. Ibland är det bra skönt med varmvatten i stallet. Jag föredrar att ha rena grejer i den mån det är möjligt. I alla fall till hästen, om jag själv ser ut som ett träsktroll gör det inte så mycket. Fast nu kände jag att jag behövde göra mig lite presentabel inför provridningen imorgon, det är ju trots allt en dressyrryttare jag ska till. Lady får då vila imorgon, så ska vi se vad vi hittar på i övermorgon istället.

Kommentarer
Postat av: camilla

Det såg riktigt bra ut idag =D

Svar: Det tackar vi för!
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-05 @ 10:52:50
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0