Onsdag; älgsafari

Misty var allmänt grinig när jag kom, vet inte om hon tyckte jag kom för tidigt och störde henne eller nåt. Släpade i alla fall ut henne på en barbackatur, en av de kortare rundorna i makligt tempo. Vi fick ta en omväg på mitten eftersom en älgflock placerat sig där vi tänkte gå, åtta stycken räknade jag till. Misty verkade mer nyfiken än orolig, men jag tyckte det verkade lite vågat att kliva in mitt bland dem. I övrigt gick turen utan anmärkningsvärda händelser.
 
Misty verkade på något bättre humör efter detta, och tur var väl det eftersom hovslagaren kom och tog hand om hennes fötter. Hon stod faktiskt riktigt snällt hela tiden, nöjde sig med att blänga men lät honom jobba utan att rycka eller stampa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0