Söndag; diskussioner

I söndags blåste det ordentligt och precis när vi skulle gå av stallplan dundrade en av luckorna till loftet till. Inte helt avslappnad häst med andra ord. Red ner till banan och utövade dressyr i skritt, fokus på att räta ut på raksträckorna och böja på böjt spår. Gick hyfsat även om det inte var ett av våra bästa pass, men Misty slappnade av något och hon var koncentrerad hela tiden.
 
Sen blev det lite för mycket liv runtomkring så hon tappade fokus och spände till igen, hade egentligen tänkt runda av men körde på en stund till för att försöka få en lugnare häst innan avslut. Fick inte henne riktigt så avslappnad som jag hade velat, men hon fokuserade på nytt åtminstone. 
 
På hemvägen hade Misty bråttom och körde ångloksimitationen. Jag valde att diskutera tempot med henne genom olika rörelser såsom halt, volt och ryggning. Hon lugnad einte ner sig nömnväer, men däremot lyssnade hon förvånansvärt bra. Om man jämför med att hon tidigare kastat sig eller snurrat utom min kontroll så gjorde vi nu det mesta på mitt kommando om än utan kvalitet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0