Söndag; mestadels duktig ponny

Vad gör man med sin sk galna travarmärr en blåsig dag? Jo man tar en barbackatur genom en gård med en massa läskiga saker på. Vad gör ponnyn då? Hon går och tittar och fnyser, vid gården snurrar hon ett par varv och när man ber henne gå, så går hon. Förbi prasslande ensilagebalar, smällande studsmatta och skramliga brevlådor. T.o.m förbi den rosa barncykeln som låg och lurpassade. Jättenöjd med större delen av vår tur idag. På hemvägen blev hon dock lite för exalterad och körde sin ångloksimitation som hon gör när hon vill gå fortare. Med en dos envishet fick jag henne aningen lugnare och tyckte det räckte där så jag hoppade av och gick sista biten. En sånhär dag är det svårt att få henne helt lugn ändå så jag tycker att det faktum att hon lyssnade på mig är nog. Så fick jag ju bortvädrat lite hästsvett från byxorna under promenaden också vilket kändes välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0