Eeeew

Idag fick Misty ha bett (med enbart nackrem) på sig under repgrimman när jag tog ut henne för longering. Började med att släppa henne lös och se henne trava runt runt. Blev distraherad av att Linda kom och under tiden lugnade Misty ner sig så vi kunde börja jobba. Hon var fortfarande lite speedad, lyssnade bra på kommandon som innebar mer fart men sämre på avsaktningarna. 
 
Kopplade upp henne och jobbade med start och stopp en stund vilket gick mycket bättre. Sen plockade jag av henne bettet och körde i genom halt, skritt och trav i båda varven innan vi avslutade, där lyssnade hon riktigt bra.
 
Hon fick en omgång stretch som hon verkade positivt inställd till. Sen hjälptes Linda och jag åt att avmaska henne. Vi fick hålla i hennes huvud en bra stund för att förhindra att hon skulle spotta ut alltihopa, medan hon försökte grimasera. Till slut var hon tvungen att svälja ner det.
 
Ställde in henne i boxen, och hon ställde sig och blängde och vägrade ens titta åt oss. Så jag får väl se imorgon när jag ska ta in henne exakt hur långsint hon är! Kanske inte den bästa aktiviteten dagen innan hovslagaren ska komma...

Kommentarer
Postat av: Camilla

heheh nja ne!!! Men kul att hon hade bett på sig stort framsteg ju =)... Snart kommer ni kunna jobba ordentligt då =)

Svar: Vi har nog en bit kvar där, men man måste ju börja nångång :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-29 @ 09:28:10
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

aaah nu är du kinkig igen

Svar: Jag?! Aldrig... ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-29 @ 15:57:28
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0