Ranta runt i ringen

Idag stod longering på schemat. Plockade in Misty och borstade av henne innan vi gick ut och började. Bad först henne flytta sig åt båda hållen, stanna och backa på kommando. Sen blev det skritt med start och stopp i vardera varvet. Fortsatte med travövergångar i höger varv, vilket gick riktigt bra. Nån enstaka grimas bara. 
 
Vi bytte varv och jag bad henne skritta runt på volten. Varpå hon piper till och skuttar i väg... Bestämde mig för att hon får ta sig fram i eget tempo bara hon inte stannar, så får hon själv inse så småningom att allt jag bett om är skritt. Så hon rivstartade, stannade, rivstartade, några gånger innan hon började trava runt på ett sansat vis. Hon hann bli svettig innan hon insåg att hon kunde skritta i lugn och ro. Då passade jag på att göra några överångar i det varvet också, och då gick det jättebra, inga krumelurer alls.
 
Släppte henne lös för att se vad hon skulle göra då, och hon traskade efter mig några åttvolter innan jag tyckte det räckte, fina tjejen. Avslutade med en kort promenad, ska gå den biten ett par gånger från marken så får det bli vår startrunda i ridningen sen tänkte jag. Vi kan ju inte alltid hänga på nån annan häst.
 
Hann stretcha Misty och ställa in henne i boxen innan Linda kom och ville fodra, så vi tog in de andra också. Misty fick äta upp och så gnuggade jag henne ordentligt med piggborsten innan jag släppte ut dem. Imorgon ska vi ta en liten ridtur med Linda och Blossom är planen.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad roligt, så spännande att följa er.. sorry att jag inte hann prata jätte mt igår men hade bestämd tid att rida med J och F...


Svar: Äsch, jag klickade ju bort dig häromdagen så det är väl bara rättvist :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-03-05 @ 13:01:09
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

hahah det är sant!!!!

2013-03-06 @ 07:30:12
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0