På g

Tog in och matade hästarna medan jag funderade på vad Misty och jag skulle hitta på. Lindas mamma hade lagt ut rester i form av morotsskal och sallad som hon tyckte hästarna kunde äta, så jag provade ge dem. De andra verkade gilla sitt, men Misty sa blä om salladen. Morotsskalen gick dock bra.
 
Bestämde mig för en snabb repetition av gårdagens övningar, så jag gjorde i ordning Misty och tog ut henne. Samma upplägg som igår bortsett från turen runt stallplan, det var mer is där nu så det fick vara. Misty var betydligt mer tam idag, kanske inte direkt entusiastisk men gjorde det hon skulle utan diskussion. Duktig pålle! Började lägga till skänkeln tillsammans med smackning så hon ska lära sig den.
 
Hon var även duktig med stretchningen och att stå lös på stallgången, däremot ville hon inte riktigt låta sig dirigeras in i boxen men det gick det med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0