Duktiga pållen

Började med att fylla vatten och fixa mathinkarna, sen fick de små liven komma in och äta medan jag halmade och fixade i hagen. Tog ut Misty på gången så hon fick stå lös medan jag borstade och sadlade. Sen gick vi ut och snirklade runt en stund för att öva på styrningen. Det gick riktigt bra och remontgrimman verkade funka bra också. Eventuellt att jag behöver ha en extra rem under hakan så inte remmen glider upp mot ögat, men ska prova med pannband och käkrem först om det räcker.
 
När jag tyckte vi jobbat klart med det tog vi vår startrunda uppsuttet och det gick också bra. Nu gick vi ju knappt utanför gården så det var kanske inte så svårt. Men just den här lilla vändan går att variera och förlänga ganska mycket ut på fälten och sommarhagen, och när isen smälter på vägen har vi tre olika sätt att ta oss till och från gårdsplanen, så det känns som att vi enkelt kan jobba vidare med att rida själva med utgång härifrån.
 
Efter ridningen blev det som vanligt lite stretch och så fick de gå ut och njuta av solskenet. Imorgon ska Misty troligtvis få vila helt eftersom jag ska i väg på kurs, men då är hon förhoppningsvis utvilad och taggad till helgen istället.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kan du inte ta bort sidostyckena? Kul att det går så bra snart är det ju träningsdags för er ;D hehheh

Svar: Det jag menar är egentligen nosgrimmans rem, eftersom jag nu ridit med bara nosgrimma och tyglar. Men jag råkade skriva sidostycken.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-03-06 @ 13:06:16
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

hahaha aha!!

Svar: Nu ändrade jag :P Ska väl ner på banan och titta på bommar så småningom :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-03-06 @ 13:24:10
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Johanna Åberg

Vad ni är duktiga! :)

Svar: Tack :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-03-07 @ 15:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0