Da'n före da'n före...

...okej då, det är en vecka kvar. Nästa fredag är tanken att vi ska hämta hit Misty! Det känns förstås bra, roligt att det äntligen närmar sig. Och supernervöst också, både för resan och för hur hon ska passa in i nya flocken och allting.
 
Meningen är att hon ska åka vanlig transport, vilket syster tränat henne inför. Vi kommer att vara tre personer med på resan, syster, hennes kille och jag. Resan kommer ta 5-6 timmar, varav ungefär 2 är på båt. Vi kommer troligtvis åka så vi är framme på eftermiddagen, så att man kan lasta i ljus. Sedan får hon stå inne med nån av Lindas hästar över natten så vi kan släppa ihop dem när det är ljust också. Ihopsläppet har vi funderat på att göra så att vi först släpper ut Misty med den hon stått över natten med, och sedan fyller på med de två andra i tur och ordning så att hon kan hälsa på en i taget.
 
Idag har jag förberett genom att handla lite mineraler och krubbskrammel till Misty, och ett par handskar till mig, då de hade kundklubbsdagar på Granngården så jag fick 10 % rabatt på allt. När jag kom hem släpade jag, till pojkvännens förskräckelse, in en av mina älskade fodertunnor i badrummet för skurning. Tänk vad mycket roligare det är att diska till hästarna än till sig själv!

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

hahaha vad roligt hoppas hans hjärta inte stannade bara =D

Svar: Nejdå, lite segare är han allt!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-26 @ 16:47:31
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: Nina Liljedahl

Men oj vad spännande att det äntligen är dags!! Jag kan tänka mig att du har väntat och längtat.
Jag håller tummarna att allt går bra för er!

Svar: Tack! :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-29 @ 16:19:53
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0