Hänga med gänget

Idag fick Misty bekanta sig med vår lilla inhägnad som är tänkt för markarbete. Vi gick ett par varv i den med några halter för att behålla fokus. Hon var spänd men skötte sig bra. Sedan fick hon stå en stund inne på gången, den här gången med dörren stängd, medan jag pysslade. Det gick också hyfsat, det blev aningens livat på slutet då de andra hästarna lät ute i hagen, men försökte avleda henne med att gå runt lite inne i stallet innan hon fick gå ut igen så hon inte skulle tänka att hon fick gå ut för att hon stressade. Tror jag lyckades. Plockade i stallet och sen gick jag ut och hängde vid höhäckarna med hästarna. Vill visa att jag inte ska bråka med henne alla gånger jag är ute i hagen, och så är det rätt mysigt också.
 
Blossom i inhägnaden
 
En bild från idag
 
Det verkar som om Misty tyr sig mycket till Blossom, hon följer ofta efter om Blossom går upp mot skogen eller liknande. Stato var på henne och flyttade henne en del idag, men hon sa i från när han sniffade närgånget på henne.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon verkar vara sån att hon gärna söker en "mammagestalt", lite så var ju hon och Crusan också. Därmed inte sagt att hon inte är som vilken annan unge som helst och trotsar ibland :P

Svar: Än så länge verkar hon uppföra sig med Blossom i alla fall :) Fast hon kanske bara ser oskyldig ut då jag tittar förstås!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-04 @ 19:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0