Måndag; sviterna efter Sven

Misty i årets vinteroutfit
 
När jag tog in henne såg jag att Sven slagit henne i huvudet stackarn.
 
Hon verkade i alla fall obekymrad så hon fick offra sig och prova julklappar. Ett reflexridtäcke, fleecefodrat så får se om jag ska ha det i originalutförande eller skala bort fodret. Det passade i alla fall. Och så regntäcket, som nog är gjort för en lång och smal häst, maggjordarna nådde precis runt. Så tjock är hon faktiskt inte...
 
Sen tog vi en ridtur i det fina vädret. Jag tyckte att vi skulle skritta avslappnat rakt fram, och Misty ville trippa i blandad riktning. Hon menade att nu har vintern kommit och då vet man inte när sparvarna börjar äta på små hästar som förirrat sig från flocken. Så det dröjde ett tag innan vi var helt överens.
 
Nästa övning var att stå stilla på stubbåkern. Misty har helt anammat att stubb är till för att rejsa på. 
 
På hemvägen ville jag göra lite fina serpentiner med inspiration från helgen. Misty var inte så imponerad, men till slut så. Avskrittningen fick bli för hand. Så vi kan ju äsga att vi inte var helt överens under dagen, men vi hade ganska trevligt ändå.
 
Förutom att slå min ponny i huvudet så hade Sven även ryckt upp en stolpe (eventuellt var det väl den han använde då). Som tur var hade övertråden hållt sig på plats utan den så vi hade inga rymlingar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Dumma Sven.. Ge sig på en oskyldig varelse så där.
Om täcket inte alls funkar så går det väl att lämna tillbaka det? Finns ju andra ställen som säljer billiga täcken.

Svar: Ja fy, jag tyckte inte han var så jobbig innan, men nu är jag lite sur faktiskt. Men Misty verkade inte bry sig om att hon kund eblivit skalperad så det var ju bra.
Nog funkar det, bara hon inte blir jättetjock! Längden är inte heller extrem, även om det helt klart är längre än de andra täckena i samma storlek. Men kombinationen gör ju att man funderar på vad det är för häst som det ska sitta helt optimalt på.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-09 @ 18:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0