Träning!

Efter att ha knappt sett en häst på flera dagar (nu ljög jag ju lite, men ändå) var det dags igen. Det knakade massor om Ladys bog innan jag red, men hon var faktiskt riktigt fin idag på den fronten. Däremot blev hon lite trött och kändes lite seg så jag fick svårt att hålla ihop henne mellan hindren. Hoppas på att det är pälssättningen och inte bronkiten...
 
Vi hoppade inte jättemycket eftersom det blev mörkt fort, men det gick bra de språng vi tog, inga konstigheter alls förutom att jag fick driva ganska mycket då. Synd att det är så mörkt att det inte är nån idé att ta bilder...
 
 
I övrigt körde vi lite markarbete/dressyr. Gjorde en övning i skritt och trav då halva volten var normal, men andra halvan flyttade bakdelen så det blev sidvärts av det hela. Var inte fullt så svårt som jag trodde, även om det var lite förbannade yttertyglar att hålla koll på och så som vanligt.
 
Får se hur länge till vi kan hålla på och träna ute. Banan var riktigt fin nu när det varit kallt och torrt ett par dagar, men den fryser ju snart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0