Snabb, snabbare, Lady

Har fortfarande inte hört nåt från kollen, men det var stökigt i stallet och de hade varit och fipplat med Ladys täcke, så då har de varit i väg i alla fall. Kan anta att hon är dräktig, annars tror jag de hade hört av sig. Slapp kliva ut i leran i hagen, hästarna stod vid grinden och hängde så det var bara att dra på grimman och sjasa lite på Bönan. 
 
Hade beslutsångest över vart jag skulle rida idag. Ingen tid att passa eller annat dumt, så funderade på en längre tur. Men det var kallt och jävligt när jag red i väg (kommer snart vilja ha min borttappade fleeceluva...), och ville inte köra slut på henne inför träningen imorgon, så det fick bli nåt kortare. Det blev i alla fall skritt på asfalt, lite trav på fältet, mer skritt på asfalt eftersom fältet var rätt kladdigt ännu. In på grusvägen vid Olofsberg och sen trav och galopp in bakom Karbo.
 
Där var det dags för beslutsångest igen, så det blev ett par volter innan jag bestämde mig för att det måste gå att ta sig genom skogen. Det var visserligen blött, men inte så illa som jag befarade. När vi kommit i genom där kom jag på att jag hade kameran i fickan, så det blev ett par bilder på Ladys söta öron.
 
 
Och en bonusbild till Camilla..
 
Ser rätt lugnt ut än så länge, jämfört med förra vintern. 
 
Sen klapprade vi hemåt och det hände inte så mycket mer. Dagens tur var mest full fart framåt, inte så mycket jobb. Ska jobba desto hårdare imorgon, för då är det TRÄNING!!!

Kommentarer
Postat av: camilla

ÄHahahhahahahha jag skrattade högt så kollegorna tittade på mig =D

Svar: Hehe, visste väl att du skulle uppskatta det ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-10 @ 14:01:44
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0