Onsdag; pinneponny på volt

Hade bestämt ett pass på ridbanan med ett par galoppfattningar på lina i slutet. Direkt när vi började på banan kände jag att Misty inte alls var med mig, provade trava framåt men hon var allmänt tjurig och ville inte gå fram ordentligt. Hoppade av och longerade för att se att jag inte missat nån hälta eller så, hon skötte sig jättebra om än kanske lite loj, jag såg heller inget speciellt.
 
Tänkte att jag får helt enkelt testa rida i genom detta och jobba med mjukgörande. Hon fick skritta riktigt långsamt så jag skulle hinna med att peta in eventuella utskjutande kroppsdelar och eftersom hon har en tendens att trippa i väg, så gjorde vi öppna på ena långsidan och lätt utåtställd på andra, följt av skänkelvikningar. Jobbade sen en stund med volter och skänkelvikningar i trav, och hon kändes bättre än i början av passet, om än inte helt hundra böjlig och medgörlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0