Tisdag; banarbete

Äntligen lite mer motiverande väder, Misty verkade också tycka att det var en mycket bättre idé att rida nu än i värmen de senaste dagarna, så vi tog oss ner till ridbanan för ett pass.
 
Började med en helt vanlig åttvolt över hela ridbanan, först i skritt och sen i trav. Kortade upp tyglarna typ en halvmeter och repeterade. Nästa övning blev en stor volt, och omväxlande ställning utåt, vanlig volt och en mindre volt innanför, också båda gångarter.
 
Vi fortsatte med öppna längs ena långsidan, åtföljt av vändning upp på medellinjen och skänkelvikning ut mot andra långsidan. Här fick vi lite problem, Misty kände sig färdig och segade till vid grinden, så det blev inte så bra flyt som man hade kunnat önskat. Traven gick bättre men inte helt smidigt. Släppte övningen ganska snabbt och travade runt lite raskt nåt varv innan vi gick tillbaka till åttvolterna, i trav med mer krav först och så när hon hittat tillbaka till mig längde jag ut tygeln ordentligt så hon fick trava av sig. Ner till skritt där jag provade överböja henne några steg åt båda hållen, hon kändes mjuk och hyfsat lika åt båda hållen så jag var nöjd där och Misty fick äntligen gå hemåt. Hon verkade ändå nöjd med att ha jobbat och hade inte överdrivet bråttom nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0