Onsdag; långtur

improviserade en långtur, eller ja, vi var i alla fall ute i ungefär tre timmar, men eftersom vi nästan bara skrittade blev inte sträckan superlång, ca 1,6 mil fick jag det till på kartan efteråt. Bara grusväg, men jag spanade in ett par stigar som behöver utforskas vid lämpligt tillfälle. Misty var på gott humör bortsett från när hon hittade på monster, fick sitta av och leda henne en bit när hon inte ville gå och jag inte orkade bråka. Även på hemvägen gick jag en bit, men då var det min kropp som fick för sig att den behövde sträcka på sig. Sista etappen hemåt distraherade jag Misty från att skynda sig hemåt genom att jobba henne några steg här och där, och hon jobbade riktigt bra och var så mjuk och avslappnad. Tror jag ska börja med tvåtimmarsuppvärmning före dressyrpassen.
 
Passade på att studera hästarna i hagen en stund sedan, Misty verkar med knapp marginal vara boss fortfarande, men Timra har åkt ner så Beda fått mittenpositionen. Men det är lugnt och fint ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0