Måndag; måndagshumör och lyckopiller

Det var en riktig måndag får jag väl säga. På vägen ut till stallet fick jag stanna och sen vända och ta en annan väg för att en traktor med släp satt sig på tvären. När jag försökte parkera vid stallet halkade bilen bara omkring tills jag hoppade ut, stolt i mina pensionärsbroddar, och hämtade sand. Träffade sen Linda som berättade att hästarna varit på rymmen igen, så det var bara att sätta i gång och kolla staket och vart elen tog vägen. De hade i alla fall inte ställt till med nåt.
 
Jag fick ju motion åtminstone, orkade inte rida så longerade en stund, på volten eftersom det hunnit bli helt mörkt.  Fokuserade på lydnad, mycket övergångar skritt-trav. Misty var faktiskt jätteduktig, hon pep en del men skuttade inte och lyssnade riktigt bra. Så jag blev på betydligt bättre humör och kände att måndagen kanske var slut för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0