Utflykt

Jag gjorde en utflyktsdag med westerntema tillsammans med Lotta. Vi åkte till Long Valley Ranch i Nykvarn för att prova sadlar till hennes häst Syria. Jag kände mig lite som ett ufo när diskussionerna gick, det är så mycket termer jag inte kan osv, men det var väldigt intressant ändå. Stället vi var på är jättefint, inte sådär äckligt lyxigt som vissa andra anläggningar (ni som varit på Lövsta vet vad jag menar) utan rejäla grejer.
 
 
 
 
Ridhuset med öppet längs ena sidan, dubbla spolspiltor med solariepanel över den ena samt uteboxar och en häst med mustasch. Man ser även i bakgrunden en skymt av deras hantering av storbal som finns i uteboxdelen, balen hissas upp så att det är lättare att dra av hösilaget inför uppvägning.
 
När vi lämnade av Syria fick jag även snoka runt lite i deras stall och vi passade på att titta på en träning i markarbete. Blir man träningssugen eller! Medan vi satt där traskade en liten raring förbi, första gången med kedjor på släp och kolugn, en liten kigermustang.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0