Torsdag; nyttig träning

Igår blev det blandad träning. Jag hade bestämt mig för att inte rida, så när Linda gav sig i väg på Timra med Stato på släp blev Misty och jag kvar själva i stallet. Misty var helt lugn och inte alls brydd. Vi jobbade istället från marken med långtygling, vilket vi inte gjort på länge nu.
 
Till en början var det sisådär med koncentrationen. Men med lite raska övergångar mellan skritt och halt vaknade Misty till och började jobba. Det var vingligt av och till med övningarna på rakt spår, men volterna satt där de skulle.
 
Efteråt fortsatte jag plåga den stackars hästen, eftersom vi var klara före de andra kom tillbaka. Misty fick gå ut själv i hagen medan jag fixade vattnet. Hon var inte avslappnad utan vankade omkring och gnäggade av och till, men inget rusande och ingen överdriven orolighet. Hade bra timing så hon inte behövde vara själv så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0