Lördag; in i dimman

De flesta ridturerna påmsistone har jag ridit en runda och sen på hemvägen använt lite olika övningar för att få Misty att fokusera istället för att ha bråttom hem. Idag hade jag bestämt att hålla henne sysselsatt från början. Ett bra beslut visade det sig, då hon var ganska spänd och tittig. Det var dimmigt, annars vet jag inte om det fanns nån uppenbar orsak direkt.
 
Hur som helst, Misty koncentrerade sig hyfsat på mig och mina önskemål. På hemvägen provade jag istället att bara sitta lugnt och andas djupt, och idag fungerade det bra så hon tog det lugnt och jag avslutade med serpentinbågar på samma sätt som sist.
 
Ungefär så här såg det ut idag med, även om denna bilden är från förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0