Torsdag; en stund på ridbanan

Idag hade vi ett extra bra pass. Red på ridbanan, framför allt två övningar. Den ena var volter i hörnen, trav på ena långsidan och en halt i mitten på andra. Den andra samma fast öppna istället för halt och varierat antal volter per varv. Misty gjorde allt så gott hon kunde, förutom att hon vid två tillfällen trodde vi var klara och försökte trycka sig mot staketet vid grinden. Jag satt förvånansvärt nog bra i traven, annars gjorde jag mitt bästa för att hålla reda på alla tentakler (armar och ben kanske de kallas till vardags).
 
Upptäckte även att Misty numera självmant flyttar sig till vägkanten när det kommer bilar. Annars kan hon irra runt mitt på eller på fel sida om jag inte styr upp det hela.
 
Misty försökte sig på en selfie häromdagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0