Tisdag; inte helt optimalt

Igår hade Misty en lös sko, så det blev till att rycka av den. Misty var måttligt road och kritiserade mina hovslagartalanger, men till slut lyckades jag. Det var samma bakhov som hade tappsko sist, vet inte riktigt vad hon gör med den, typ skruvar av sömmarna på insidan eller nåt. De på utsidan satt stadigt nog, tack så mycket. Hovslagaren kommer om en vecka så om jag låter bli att harva grus borde hon klara sig bra.
 
Efter detta försökte vi oss på att rida lite lugnt över fälten med vissa dressyrinslag. Åter var Misty måttligt road och bestämde sig för att hon enbart kunde göra halt i västlig riktning, samt att halt betyder att kroppen är kvar på samma punkt men hur många hovar som är i backen är mer valfritt. Övriga övningar gick i samma anda, så vi var inte riktigt överens helt enkelt. Båda överlevde ridturen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

Hon gör kanske som Quicken vrider sina fötter när man går.. Han var expert på att göra så där i början tills jag fick han att gå bättre med bakbena =S..

Svar: Skulle kunna tro det. Hon har ju inte de vackraste bakfötterna.
ryttarenjenny.blogg.se

2014-05-15 @ 09:45:30
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0