Tisdag; direktörslunch

Hovslagaren skulle komma vid lunchtid idag, så det blev följdaktligen en kortis i stallet eftersom jag skulle tillbaka till jobbet. Han var tidig och hade precis kommit när jag svängde in, så jag plockade in Misty fort så han kunde sätta i gång. Hon stod ganska bra även om hon var själv i stallet och det blåste så det ven på loftet. Hon hade inte direkt tid att fundera på saken.
 
Efteråt fick de andra också komma in för en portion kraftfoder. Stackars Timra gjorde misstaget att försöka kliva på mig, jag gjorde inte så mycket mer än att vifta med grimskaftet och ta ett par hotfulla steg mot henne men hon blev ganska spak. Linda brukar vara lite mer subtil om vi säger så, men jag hade inte riktigt tid att vara finkänslig.
 
Vi hade egentligen tänkt släppa ihop dem idag, men Timra var åter aningen tjock i frambenet så hon får gå själv ett tag till. Misty och Stato fick tillgång till den sista obetade biten av kullen i alla fall. Måste säga att det blivit lite struligt med tidpunkten för betessläppet eftersom alla hästarna inte är kollade och avmaskade ännu, och Linda är borta precis när vi tänkt släppa dem, så jag hoppas det inte är nåt mer nu utan att vi får ut dem på söndag.
 
Frukost på sängen förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0