Söndag; lagom

Idag blev det en lagom ridtur på alla sätt och vis. Misty var lätt skeptisk till en början, det blåste en hel del och vi mötte en dubbelbarnvagn. Men snart nog lugnade hon ner sig och vi traskade på i lugn och ro. På hemvägen fick hon lite bråttom så jag fick justera tempot konsekvent. Inget bråk dock, hon lyssnade bra, men glömde sig fort igen bara. Jag var förutseende och hade träckprovspåsen med i fickan, så jag kunde sitta av och plundra när hon la en hög. Sen fick jag kvittot på hur bra hon lärt sig stå vid uppsittning i naturen, valde första bästa jordhög att klättra upp från och den var inte riktigt optimal så det blev ganska mycket sprattlande och kravlande innan jag satt på plats, utan att hon rörde en min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0