Måndag; taggad ponny

Misty visade en lätt släng av separationsångest i stallet, och det blåste, så jag förväntade mig inte så mycket. Långtyglade ute på fältet och visst var hon taggad, så fokuset kom och gick och det blev ganska fladdrigt då, men å andra sidan jobbade hon riktigt bra de korta ögonblick vi fick till det. Inga problem med att hitta formen. Försökte variera övningarna och växla mellan böjt och rakt spår för att hjälpa henne att fokusera.
 
Provade även longera några varv, fortfarande i första hand med målet att få henne att gå sansat på ett nytt ställe. Skritten gick riktigt bra direkt, avslappnat och fint, men traven blev pip och galopp först. Med lite envishet från min sida blev det trav också. Ungefär samma arbetsgång i båda varven, vänster var något svårare. 
 
Långtyglade hemåt också på liknande sätt som tidigare. Sen fick de små liven gå ut i sina provisoriska hagar igen medan jag åkte och hjälpte Camilla att lasta hö. Misty såg mätt och nöjd ut när jag kom tllbaka ett par timmar senare och ställde in dem i vinterhagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0