Lördag; bästa på hela veckan

Det blev bara pyssel och gos för Misty i torsdags, hade en massa annat fix som tog tid. Men vi tog igen det med en av de lite längre turerna idag.
 
 
Misty var på sitt stabila humör och det var ju tur det med tanke på alla cyklister på vägen. Red dessutom med sidepullet idag för en gångs skull, har mest använt det i arbete från marken nu. När den första gruppen på sisådär 20 st kom var vi nere på fältet så det gjorde ju inget. Men när nästa kom, med en motorcykel i spetsen, hade vi gått upp på vägen så det fick bli lite trav för att hitta ett bra ställe att stå på. Jag hade inte behövt oroa mig, Misty var inte ett dugg brydd. Hon var mer bekymrad av att de hade satt upp en skylt i vägkanten, alla vet ju att skyltar äter hästar.
 
Vi fortsatte vår tur, Misty var lite spänd och fnyste när vi gick förbi bortre ridbanan och gården med en massa bråte där. Sen slappnade hon av igen och eftersom det kändes som om vi var överens om dagens aktivitet fick hon faktiskt bestämma ganska mycket. Vi växlade mellan målmedveten men avslappnad skritt, att strosa med nosen i backen för att utröna vad det var för häst som gått där innan och travsnuttar (där fick hon inte riktigt bestämma utan jag höll in när jag tyckte jag studsat tillräckligt).
 
Se exempel på nosarbete, väldigt likt Misty faktiskt (ca 4 minuter in).
 
Galoppsträckan
 
En mycket trevlig ridtur, precis vad som behövdes. Väl tillbaka i stallet blev det dock andra bullar, Tessan var där med sina barn och Linda med sin hund, så det var inte fullt så lugnt och avslappnat. Det blev i alla fall det vanliga avpysslet för Misty och sen gräsbetning en stund. Tessan nyttjade Mistys stabila tillstånd och slängde upp en unge på henne. Galna travaren goes ponnyridning.
 
Misty tar en paus i maten för att spegla sig (efter att hon torkat munnen på fönsterblecket, men det kanske jag inte får avslöja).
 
Det ser lite annorlunda ut i hagen för tillfället, Timra står med misstänkt hovböld så hon får gå själv. Hon har fått halva ligghallen och en del av hagen istället för att hon ska stå inne själv. Nu hoppas vi på att hon tillfrisknar snart.
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilken nice raksträcka! Lagom att få upp farten på tänker jag mig :P

Svar: Japp, man hinner få bra med fart innan kurvan... :P
ryttarenjenny.blogg.se

2014-05-14 @ 10:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0