Fredag; TGIF

En vanlig hederlig promenad fick det bli igår då jag var lite trött i huvudet. Eller ja, vanlig och vanlig, när vi kom ut på grusvägen där det inte är nåt folk fick Misty göra lite som hon ville. Så länge hon inte stannade och åt gräs, ryckte i linan eller gick på mig då. Först testade hon bara försiktigt att gå ut till linan sträcktes eller bli på efterkälken, för att sen trava i kapp. Efter en stund studsade hon i sicksack över vägen och hoppade dikena på båda sidor... Lät henne hållas en lämplig sträcka, sen fick hon gå fot innan hon blev alltför sprallig.
 
På hemvägen ville hon gå fram tills linan tog slut, då travade hon tillbaka och började om. När jag kortade upp henne för att vi kom ut på mer trafikerad väg blev hon morsk och skulle driva på mig, men när jag vände mig om och tittade på henne med den bestämda blicken nöjde hon sig med att gå i min takt, ordningen återställd. 
 
Avmaskning blev det också till Mistys förfäran. Tur att hon inte har längre hals, hon sträckte sig upp och försökte slingra sig, men jag har börjat få in tekniken så det var lönlöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0