Tisdag; ridbanan

Idag tog vi oss ner till ridbanan igen. Misty tyckte det var läskigt vid bilverkstaden där de förde en massa liv, så hon dansade omkring nåt varv, men sen gick vi förbi. Hon var fortfarande lite spänd när vi kom in på ridbanan och kikade omkring på annat.
 
Skrittade runt och gjorde enkla volter först så att jag skulle få känna efter. Gjorde sen en övning, använde inte hela ridbanan men en rektangel, öppna på långsidan, följa spåret till slutet av kortsidan, volt tillbaka med nåt steg skänkelvikning ut mot spåret, följa det ut på långsidan och sen samma sak åt andra hållet.
 
När vi gjort den ett par gånger hade jag Mistys fokus så jag återgick till att följa spåret, noga med böjning i hörnpasseringen och rak på sidorna. Lade till enstaka volter, halter och annat när jag behövde fånga upp henne igen, men annars var följa spåret dagens uppgift. Provade några travsteg på slutet, jag behöver ju öva mer på att inte studsa av när jag rider barbacka...
 
Misty jobbade på bra idag trots en lite skeptisk start, slappnade av och hittade en bra grundform som hon mestadels höll. Emellanåt krullar hon ihop sig, men det är bara att jobba vidare så kommer hon hitta formen mer och fler steg. Fick ett par riktigt fina steg här och där när man verkligen kände hur hon tog i genom hela kroppen. Hon orkar ju inte hålla det nu så jag får vara nöjd med det lilla. 
 
Vi fick nästan både upp och igen grinden uppsuttet idag, det är det där lilla lyftet när man ska stänga som är svårt när jag inte kan spjärna emot. Så då fick vi öva uppsittning från jordkant. Red hemåt utan problem, men satt av och gick förbi bilverkstaden den här gången. Sen blev det en till uppsittning via en sten. Misty småstressade när vi red vidare, men lugnade sig igen efter ett tag så vi kunde ta oss hem säkert.
 
Färsk bild. Det finns naturligtvis ingen koppling mellan maten på bilden och Mistys kroppsform. Jag lovar, det är bara muskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0