Lördag; vimselivims

I helgen har syster varit här på besök. På lördagen tänkte jag mig lite dressyr på fältet, Misty var dock inte helt med på det. Så vi jobbade på oväntat svåra saker som att gå framåt eller stanna på kommando, samt gå rakt eller svänga enligt anvisning. Efter en del inte planerade övningar av blandad art lyckades vi komma till en övernskommelse och hon skötte sig en stund. Hittade en sko som hon precis klivit ur, kanske inte så konstig tmed tanke på beföringen för dagen.
 
Sen såg jag att Linda och Tessan var på väg ner till ridbanan så jag såg till att avsluta och sitta av innan Misty fick syn på dem. Hon blev stressad men följde med upp till stallet, även där höll det i sig och hon var ovanligt spänd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0