Måndag; älgsafari

Igår blev det en uteritt tillsammans med Linda och Timra. En av de lite kortare rundorna med en del trav här och där. Misty tyckte trav var bra för då blev det lugnare med flugorna. Sen verkade hon säga fula saker till Timra mest hela tiden, för Timra blev alldeles förskräckt så fort Misty kom för nära. 
 
I skogen hörde vi ett plötsligt prasslande och båda hästarna hoppade till, så kom det en älg farande tvärs över stigen. Men varken Misty eller Timra brydde sig desto mer när de såg var det var. Jag kan nu skylta med en älgsäker häst.
 
Efteråt blev det pyssel och jag noterade årets första omgång styngflugeägg. Min fina rykt var helt bortkastad, så fort jag släppte ut Misty rullade hon sig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0