Lördag; Misty the Snowman

Idag var det mörkt i stallet. Jordfelsbrytaren hade slagit ut och vi lyckades inte lista ut varför, Lindas pappa var inte hemma och räddade oss heller. Det lite jobbigt att hitta grejer och så, tur jag hade pannlampan med mig ändå. Annars är det ingen fara, bara man får ordning på elen innan det blir minusgrader i vattenkammaren.
 
Vi fick med oss Linda och Timra på en tur. Mötte plogbilen, vilket Misty inte var så glad över. Men det kan delvis berott på att vi stod precis bredvid hagen i korsningen, främmande hästar brukar ju inte inverka positivt på hennes stressnivå.
 
Stannade till vid Annes ridbana eftersom Linda ville rida i genom lite, Misty fick gå några volter, skänkelvikning åt vardera håll och några steg öppna. Hon lyssnade bra och gjorde det hon skulle. Sen erbjöd Misty mer action, insprirerad av Timras "luftiga" galoppfattningar, men hon gick med på att stå stilla istället när jag tackade nej.
 
Fortsatte med att skritta genom skogen, Misty och jag gick först så vi såg ut som snögubbar båda två. Det var annars jättefint med snötyngda grenar. 
 
Vi passade på att spana på Lady och gänget, men de var måttligt intresserade. På hemvägen ville Misty öka tempot som vanligt, så jag fick vara på henne om det. Hon är i alla fall mer mottaglig när Timra är med.
 
Det blev lite mer motion för Misty än vanligt, men hon verkade pigg i hagen. När jag åkte i väg tog Stato och hon det som en ursäkt för att studsa runt en vända. Aningen kallt om tårna på slutet, men det käns som om vi utnyttjade denna fina vinterdag till max.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0