Torsdag; action

Idag ägnade vi oss åt arbete på långa tyglar, isdans och att skrämma andra av traktens ekipage. Jag stod för isdansen på stallplanen eftersom jag lämnat mina pensionärsbroddar hemma. Misty skrattade rått, nu när hon har broddar på alla fyra.
 
Långtyglandet gick bra, gick genom sommarhagen och nere på fälten. Misty lyssnade bra nästan hela tiden, och vi hade nog den jämnaste kvalitén på volterna hittills. Hon sladdade lite emellanåt, men alla blev ganska runda och hon lät bli att stampa på mig. Öppnorna var lite svåra idag.
 
På hemvägen mötte vi en häst och ryttare som inte såg oss i mörkret förrän jag slog på pannlampan, så de blev aningen förskräckta. Såg inte vilka det var. Misty spände upp sig och skulle stila i trav, men gav sig snart efter att de passerat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0