Tisdag; både hovslagare och frisör

Idag har jag ryckt av en lös sko på Misty, ena bak, och hon stod jätteduktigt fast jag inte direkt är nåt hovslagarmaterial. Sen långtyglade vi ett varv runt sjön med öppna, halter och volter på lämpliga ställen. Misty var inte lika avslappnad som sist vi jobbade, men styrningen funkade utmärkt så den poletten verkar verkligen ha ramlat ner nu. Försökte växla tempo lite också vilket gick hyfsat. Vi mötte även en man som sa att hästar är som stora kaniner. Efteråt friserade jag Misty, manen och skägget precis vid hakan så jag inte ska lugga henne när jag spänner nosremmen.
 
Imorgon kommer hovslagaren. Håller på och velar om jag ska strunta i snösulorna nu, det verkar ju ändå inte som de behövs mer den här vintern... Ni ska få ett bildinlägg med vinterbilder bara jag har tid att ladda upp dem. Ni som har tjuvkikat på Facebook får titta en gång till, för så vackra är vi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0