Måndag; uppladdning

Igår sken solen och jag lyckades hinna med att jobba Misty i dagsljus fastän det var efter jobbet, väldigt nöjd! Misty utsattes för två mordförsök, men annars var hon nog rätt nöjd också. Bestämde mig för att mjukstarta efter vilan med markövningar och miljöträning.
 
Började med att promenera ner till vägen för att vi skulle få sträcka lite på benen i alla fall. Där hittade jag ett par slamsor ensilageplast i diket, som vi släpade med oss hem. Mordförsök ett när dessa slingrade sig efter Misty. Hon lugnade sig snart och då gjorde vi om det när jag bytte sida. Det gick däremot jättebra att slänga dem i soptunnan.
 
Löslongerade sedan i skritt, försökte vara fokuserad i mitt kroppspråk och få henne att fokusera ordentligt också. Inte riktigt millimeterprecision, men nära nog. Lekte Följa John och gjorde några flyttövningar, innan jag tog fram presenningen och lade ut den. Misty gick fram och nosade på den, och skulle sedan krafsa på den med framhoven. Hon har ju dock broddar på sig så den fastnade och följde med en bit. Det var mordförsök nummer två. Även nu lugnade hon sig dock snabbt och kunde gå på presenningen och få den på sig utan problem.
 
Bra start på veckan helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0